2014. május 29., csütörtök

A kirándulás első napja

Nagy izgalommal vártuk a mai napot, amikor elindultunk a Határtalanul! pályázat keretében erdélyi körutunkra.
Reggel 7 óra körül érkezett az emeletes autóbusz, melyben kényelmesen elhelyezkedtünk, érzékeny búcsút vettünk szüleinktől, és már indultunk is.
Első állomásunk Nagyvárad volt, ahol megnéztük az 1570 körül átépített középkori vár maradványait, majd a Körös parton sétálva eljutottunk a városközpontba.
Itt több impozáns épületet csodálhattunk meg, köztük a Fekete Sas-palotát, melyet 1909-ben építettek, helyén valamikor a Fekete Sas szálló állt. Üvegablakait fekete sas díszíti, innen az elnevezés.
A romániai időszámítás szerint már igencsak elmúlt dél, amikor ismételten buszba szálltunk, és irány Körösrév, a Zichy barlang. A barlangban színes cseppköveket csodálhattunk meg, alattunk csobogott a barlangi patak, mely forrásként bukkant ki a barlangból.

Rövid pihenő után vonatra szálltunk, és visszamentünk a buszhoz. Anita néni futóversenyt kezdeményezett a fiúknak (hogy este jól tudjanak aludni). A végén mindenki futva közelítette meg a buszt.
Sebesváron egy néni megmutatta, hogyan kell a természet erejét felhasználva, káros hatóanyagok nélkül kimosni a nehéz gyapjúszőnyegeket. A szőnyegmosó látványa mindenkit lenyűgözött, hiszen ilyet még sehol nem láttunk.
Szakadó esőben érkeztünk a szállásra, ahol az ízletes vacsora elfogyasztása után  birtokba vettük szobáinkat.
Ma nagyon elfáradtunk de kárpótolt minket a sok új élmény.
A blog bejegyzői: Fanni, Réci, Dominika, Dorottya.